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野毛山幻像
THE illusion OF EMOTION

今回の作品は前シリーズ『動物園をみって回るのはまじめなことだ』を基づいて製作した。

人工反射材を人手の形による作ったサルの足跡の表面につけ、

森の中に置いて、誘導経路を形成する。 つまり痕跡を通して展開された動物の行為を出発点として、人間がサルを探しに森に入る。

小屋の外側全面に反射するシルバーシートをつけている。小屋自体を隠している。

来場者もシルバー シートで写され、それ自身を映す監視カメラのようになった。

しかし、内側を見ることは危険を伴っている状態で、垂れ下がった糸が網状に編まれていて、枝の先を削り尖った武器で形成されている。

すべてが中心に向かっており、窓から内側を見ると、そこには観者の顔が写される。

 

もともと捕まえる側の人間は、 この小屋の中では捕獲対象になっている。

この小屋はある意味では人間を狩って捕らえる罠なのである。

小屋の中の削り尖った枝の先には、元々あちこちに貼ってあるはず「猿を探している」ポスターがあった。

武器が付いているこ罠は、人間がサルを捕まえるために建てったものなのか?

それとも、サルが人間を 捕獲するために建てたものなのか?

 

狩りの結果が明らかになるまでは、

どちらが優勢なのかはわからない。

 

This work is based on the previous series "Going to the zoo is serious business".

Artificial reflective material is applied to the surface of monkey footprints made by hand, placed in the forest to form a guiding path. In other words, it uses the unfolding actions of animals through traces as a starting point, prompting humans to enter the forest in search of monkeys.

Reflective silver sheets cover the entire outer surface of a cabin, concealing the cabin itself.

Visitors are also captured by these silver sheets, turning them into makeshift surveillance cameras reflecting themselves.

However, looking inside the cabin is risky, as hanging threads are woven into a net, and the tips of branches are shaped into sharp weapons.

Everything converges toward the center, and looking inside through the window reveals the faces of the viewers.

Originally, the humans who are the capturers become the targets inside this cabin.

In a sense, this cabin is a trap designed to hunt and capture humans.

On the tips of the sharpened branches inside the cabin, there were originally supposed to be posters scattered around saying "Looking for monkeys."

Is this trap, armed with weapons, built by humans to capture monkeys? Or is it built by monkeys to capture humans?

Until the outcome of the hunt becomes clear,

it is unknown which side is dominant.

这个作品是基于系列作品《逛动物园是件正经事》创作的。

人工反射材料被应用于以人手形状制作的猴子脚印表面,放置在森林中形成引导路径。

换句话说,艺术作品以通过痕迹展示的动物行为为出发点,引导人类进入森林寻找猴子。

反光银色薄片覆盖了小屋的整个外表面,遮掩了小屋本身。访客也被这些银色薄片所捕捉,将他们变成了反射自身的临时监视摄像机。

然而,看向小屋内部是危险的,因为垂下的线编织成网状,树枝的尖端被制成锋利的武器。一切都汇聚向中心,透过窗户看向内部,就会映出观众的脸庞。

最初,作为捕猎者的人类在这个小屋内成为捕获目标。从某种意义上说,这个小屋是一种陷阱,设计用来猎捕人类。

在小屋内部的尖锐枝条上,最初散落着写有“寻找猴子”的海报。

这个陷阱,带有武器,是人类为了捕捉猴子而建造的吗?还是猴子为了捕获人类而建造的呢?

在狩猎结果变得明确之前,哪一方更占优势是未知的。

这是在2021年在日本长野县小諸市花费约一个月时间制作的作品。制作地点位于山的深处的森林。

在到达小諸市的第一个星期,当我在森林中漫步时,我发现虽然在靠近人类居住区的森林中没有动物,但却能感觉到有动物的迹象,如熊的粪便、动物的足迹和食用蘑菇的痕迹。通过阅读当地的报纸,我了解到在这个城市,猴子经常出没。

基于上述观察,我产生了一个想法:“这些未经确认的生物足迹可能是猴子的足迹吗?还是可能是人类的?”人类是从猴子进化而来的。当人类采取爬行姿势时,手的形状与猴子的足迹形状相同,我认为这是与猴子最相似的时刻。在人工反射材料上贴上以人手形状制作的猴子足迹,将其放置在森林中,形成一条引导路径。

换句话说,这件作品以通过痕迹展示的动物行为为出发点,描绘了人类进入森林寻找猴子的动态行为,并模拟了猴子逃回森林深处的情景。

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